Одним з найсуттєвіших аспектів реформування системи середньої освіти є запровадження дванадцятирічного навчального циклу. Таке нововведення викликало неоднозначну реакцію як у батьків дітей, так і у викладацького складу.
За програмою реформи, навчальний процес буде складатися з трьох етапів: початкова школа – 4 роки, середня школа – 5 років, профільна школа – 3 роки.
Протягом перших двох років початкової школи учні проходять адаптацію до навчального процесу. В цей період не передбачено використання оцінювань, не використовуються домашні завдання, а також існують інші обмеження для запобігання тиску на психіку дитини. У третьому та четвертому класах починається вивчення основних предметів, які знадобляться дитині під час навчання у середній школі.
П’ятий та шостий класи також є адаптаційними, а з сьомого починається поглиблене вивчення предметів, які складають основу середньої освіти. За підсумками навчання у середній школі складається ЗНО (зовнішнє незалежне оцінювання), результати якого впливатимуть на напрям отримання освіти у профільній школі.
Протягом останніх трьох років навчання провадитиметься за двома варіантами – академічним та професійно-технічним.
В академічному напрямку учні матимуть змогу самостійно обирати частину предметів для вивчення з метою оптимізації навантаження та отримання тих знань, якій їм знадобляться у подальшому.
Професійно-технічний напрям передбачає випуск учнів, які мають базову професійно-технічну освіту та можуть працевлаштуватися одразу після закінчення школи.